måndag 18 juni 2012

Regn och åska till kvällen!

Jaha, så har de lovat åska till kvällen!!
Inte för att det gör mig något för jag fullkomligt ÄLSKAR åskan, det får gärna smälla och dundra så högt det bara går!!


Riskutfärdande nivå 3 - kraftig åska och eventuell trombrisk måndag kväll 18/6

Men med åska kommer regn och hörapparate är tyvärr inte vattentäta, jag har  pratat med en Audionom angående vattentäta hörapparater och "jo det finns, säger hon, men de tål nästan ingen väta alls!"

Visserligen har jag inte tänkt att springa ute i ett stort åskväder men man ligger risigt till om det helt plötsligt börjar regna och man inte har paraply till hands!

Finns det någon som har ett bra knep att ta till om man överraskas av regnet och samtidigt vill rädda sina hörapparater, nja jag vet att man kan lägga dem i fickan men nåt annat knep, tack!!!


1 kommentar:

  1. Det blev inte mycket till oväder igår kväll!

    SvaraRadera